Gas en elektriciteit

De netbeheerder = de plaatselijke maatschappij die instaat voor de uitbating, het onderhoud, de uitbreiding en de verbetering van het distributienet (het lokale elektriciteits- of aardgasnet).

Fluvius

Elektriciteitsstraat
2800 Mechelen

Gasreuk

Ruik je gas in of rondom je woning, appartement of bedrijf? Bel gratis naar 0800 65 0 65

Storingen en defecten

078 35 35 00

Defecte straatlampen

Fluvius staat in voor de lokale openbare verlichting in steden en gemeenten. Het onderhoud van de verlichting langs gewestwegen gebeurt zowel door Fluvius als door het Agentschap Wegen en Verkeer (AWV).

Waar melden?

  • Defecte lampen met gele sticker (onder beheer van Fluvius) meld je bij Fluvius via hun website www.straatlampen.be of via het gratis telefoonnummer 0800 6 35 35
  • Defecte lampen met witte sticker of cijfers (onder beheer van AWV) meld je via www.meldpuntwegen.be of via het gratis nummer 1700.

Geef het nummer dat op de paal of steun vermeld staat. Ken je het nummer niet? Geen probleem, dan kun je het adres opgeven waar de defecte lamp staat of die locatie aanduiden op een kaartje. Door alles correct en volledig in te vullen, kan de herstelling snel uitgevoerd worden.

De elektriciteitleverancier

In tegenstelling tot vroeger kunt je kiezen tussen diverse leveranciers, onder andere op basis van de prijs en de kwaliteit van dienstverlening. Je kiest dus zelf de leverancier waarmee je een contract voor de levering van elektriciteit en/of aardgas sluit.

Kies je zelf geen leverancier, dan heb je de leverancier die door je netbeheerder werd aangeduid, de zogenaamde standaardleverancier.

De vrijmaking van de energiemarkt heeft het er niet eenvoudiger op gemaakt als je verhuist. Verhuist het contract met de gekozen energieleverancier mee naar de nieuwe woonst, of niet? Welke gegevens moet je wanneer aan wie doorgeven? En hoe gebeurt de overdracht van de metergegevens aan de nieuwe bewoner?

De antwoorden vind je op de site van de Vlaamse Reguleringsinstantie voor de Elektriciteits- en Gasmarkt (VREG): www.vreg.be. Kijk bij parrticulieren en verhuis.

Meteropnemingen

Fluvius staat in voor de meteropnemingen. Een medewerker van Fluvius komt langs om het verbuik van elektrciteit en aardgas op te meten. Indien je niet thuis bent, kun je via de website www.fluvius.be de meterstanden doorgeven of bellen naar het nummer: 078 35 35 34.


Water

Pidpa. op de website www.pidpa.be kan je terecht voor inlichtingen, aanvraag tot nieuwe aansluiting, drukproblemen, klachten, lekken en breuken, herstellingen, meldingen van "verhuis", "facturatie".

Pidpa


Kabeldistributie

Telenet

Liersesteenweg 4
2800 Mechelen


Telefonie en internet

Telenet

Liersesteenweg 4
2800 Mechelen

Proximus

  • bestellen van producten en diensten: 0800 22 800
  • gratis nummer om storingen te melden: 0800 22 700
  • facturatie: 0800 22 900
  • www.proximus.be

Mobiliteit

Agentschap wegen en verkeer

03 224 68 11

www.wegenenverkeer.be

meldingen via www.meldpuntwegen.be

De lijn

070 220 200 of via www.delijn.be

De Vlaamse waterweg

011 29 84 00 of www.vlaamsewaterweg.be

Streeteo - Parkeren

Laadpalen

Klantendiensten van de elektrische laadpalen in onze stad (als ze in storing zijn of iets dergelijks):

Laadpaal Veemarkt

  • Blue Corner storingsnummer: 078 48 10 77
  • Blue Corner (overige vragen zoals laadpassen etc.): 03 337 38 30 of info@bluecorner.be

Overige laadpalen

  • Allego storingsnummer: 0800 78 192
  • Allego (overige vragen): 015 79 67 50