Mechelen heeft een eigen mobiele stadsapp gelanceerd. Met de Mijn Mechelen-app krijgen inwoners en ondernemers een hele reeks lokale functionaliteiten voorgeschoteld. Heb je vragen over het gebruik van de stadsapp? Dan ben je op de juiste plek.

Startscherm

Het eerste scherm dat je te zien krijgt, is het startscherm. Dit krijg je te zien op het startscherm in volgorde van verschijning:

  • Actieknoppen: Melding doen & Afspraak maken
  • Aanvragen: Attesten en vergunningen & Lopende aanvragen
  • Thema's om handig aanvragen te doen en persoonlijke info te bekijken
  • Het lokale nieuws uit Mechelen
  • De UiT-kalender met evenementen uit onze stad
  • Vacatures in Mechelen

Aanmelden (itsme®)

Voor bepaalde handelingen in de stadsapp moet je je aanmelden. De handigste manier is aanmelden met itsme®. Heb je itsme® nog niet? Installeer de app via: 

Aanmeldproblemen itsme®

In uitzonderlijke gevallen kan het gebeuren dat itsme® niet meteen werkt met de stadsapp. Kijk in dat geval volgende zaken na:

  1. Open de itsme® app en let op eventuele foutmeldingen. Volg de instructies op via het scherm. In sommige gevallen zal je deze app opnieuw moeten installeren of je identiteitskaart / bankkaart opnieuw moeten koppelen.
  2. Is je itsme® app in orde en krijg je toch een foutmelding in je surfprogramma? Kijk dan na of je het standaard programma gebruikt. Voor Android is dit 'Chrome' en voor iPhone is dit 'Safari'. Alternatieve browsers zoals de Samsung browser of Brave browser kunnen problemen geven.

Functionaliteiten

Brievenbus

De brievenbus toont je persoonlijke meldingen over je aanvragen en dossiers bij de overheid. Hiervoor moet je je aanmelden via bijvoorbeeld itsme®.

Portefeuille (wallet)

Voeg je persoonlijke kaarten of pasjes op een veilige manier toe aan de stadsapp. Denk aan je bibliotheekkaart, identiteitskaart... Erg handig!

In je portefeuille vind je ook de attesten en vergunningen terug die je eerder hebt aangevraagd.

Tot slot kan je hier ook documenten zoals je vaccinatiecertificaat opslaan en raadplegen.

Contactinformatie

Wil je de stad contacteren? Dan vind je hier alle nodige informatie: openingsuren, telefoonnummer, e-mailadres...

Vanaf hier kan je ook rechtstreeks een melding doen of een afspraak maken.

Profiel

Via je profielpagina raadpleeg je rechtstreeks je lopende aanvragen, attesten en vergunningen.

Veelgestelde vragen

Heb je nog vragen over het Mijn Burgerprofiel-platform dat we gebruikten voor de stadsapp?

Naar de veelgestelde vragen.