Vorig jaar trad het intern vrijwilligersbeleid van de stad Mechelen in voege. We stemmen de vrijwilligerswerking van de verschillende stadsdiensten op elkaar af en rollen zo het interne vrijwilligersbeleid stadsbreed uit. Het intern vrijwilligersbeleid resulteerde in een 10-tal handvaten om onze vrijwilligerswerking te optimaliseren en in uitvoering te brengen. Heel wat concrete acties zijn al gerealiseerd vb. oprichting team van vrijwilligerscoördinatoren binnen de dienst Sociale Cohesie, invoering van een digitaal vrijwilligersplatform gekoppeld aan een fysiek aanmeldpunt (cfr. Vrijwilligerspunt), opmaak info- en wervingsbrochure, updaten van afsprakennota of vrijwilligersovereenkomst, diverse overlegmomenten,…
Eén van deze acties is tenslotte de permanente evaluatie van de interne vrijwilligerswerking van de stadsdiensten. We vragen aan jullie - als vrijwilligerscoach - om ons kwantitatieve gegevens (aantal vrijwilligers, verloop, waarderingsmomenten, ondersteuning,…) te bezorgen, aangevuld met aandachtspunten, knel- of verbeterpunten waar de werking tegenaan loopt of andere bedenkingen. Hiervoor rekenen we graag op jullie medewerking om onderstaande vragenlijst zo nauwkeuring mogelijk in te vullen. Gelieve de vragenlijst in te vullen voor vrijdag 4 februari 2022.
Alvast hartelijk bedankt en veel succes!
Contactpersonen
- Vrijwilligerspunt Mechelen
- vrijwilligerspunt@mechelen.be