Ons logo

Ons logo bestaat uit drie delen:

  • Het woord Mechelen in kapitalen
  • De cirkel die verwijst naar de maan (‘maneblussers’)
  • De kroon die staat voor de rijke geschiedenis van de stad en tegelijk doet denken aan de M van Mechelen

Samen vormen de bol en de kroon een uitroepteken.

Kleurgebruik:

  • Corporate (1 versie): zwarte tekst, paarse kroon en blauwe bol
  • Negatief (wit) op een kleur
  • Eén kleur naar keuze, afgestemd op de gebruikte campagnekleuren


Beeldmerk

Het beeldmerk kan je in verschillende toepassingen gebruiken als visueel element. Hieronder zie je de toegestane kleurcombinaties.

Het gaat hierbij in de eerste plaats om combinaties van de corporate kleuren. Of één kleur naar keuze, afgestemd op de gebruikte campagnekleuren.

Let op: het beeldmerk kan niet gebruikt worden als logo.


Beschermzone

De beschermzone is de witruimte rond het logo waarin geen andere visuele elementen geplaatst mogen worden. Het geeft ons logo de nodige ruimte om volledig tot zijn recht te komen. Bij het logo is die ruimte gelijk aan de hoogte van de letter ‘M’. Bij het beeldmerk is dat de helft van de hoogte van de kroon.


Minimum grootte

In drukwerk mag de logobreedte of -hoogte nooit kleiner zijn dan de hier opgegeven afmetingen.

Meer informatie en concrete toepassingen op verschillende formaten.


Campagnekleur

Binnen campagnes mag je - naast de corporate kleuren - kiezen voor één gepaste kleur op maat.

Let op: op donkere achtergrondkleuren geven we de voorkeur aan het witte logo in plaats van een tweede kleur.


Partnerlogo

Wanneer externe initiatieven logistieke, financiële of andere steun ontvangen van de stad, wordt het corporate logo gebruikt als partnerlogo. Hiervoor bestaat dus geen specifieke variant.

Zorg voor een verticaal gebalanceerde uitlijning en kies bij voorkeur voor de corporate kleuren. Indien nodig mag het logo uitzonderlijk in wit, zwart of monochroom geplaatst worden.


Richtlijnen

Voor het gebruik van het logo of de submerklogo’s gelden een aantal richtlijnen:

  1. De elementen niet vervormen.
  2. De kleuren van het corporate logo niet combineren met andere kleuren. Ook de campagnelogo’s mogen slechts uit één enkele kleur bestaan. Kleurverlopen zijn niet toegestaan.
  3. Het logo mag niet in outline gebruikt worden.
  4. De elementen van het logo mogen niet verplaatst of gekanteld worden.
  5. Aansnijden of te dicht tegen de kant plakken is niet toegelaten.
  6. Het logo gebruiken als vensterlogo is verboden. Het beeldmerk mag niet gevuld worden met foto’s of illustraties.