In 2023 vierden we immaterieel erfgoed

Daarom heeft Werkplaats Immaterieel Erfgoed (WIE) een campagne op poten gezet, waar ze jou als erfgoedbeoefenaar graag bij betrokken.

Meer zelfs, ze wilden dat ook jouw erfgoed en je erfgoedgemeenschap zichtbaar werd in die communicatiecampagne. Het doel? “Immaterieel erfgoed” in Vlaanderen breder bekend maken. Dat deden ze door affiches te verspreiden in verschillende Vlaamse en Brusselse stations. Met een reeks van 4 affiches lieten we de treinreizigers zien hoe immaterieel erfgoed overal is, en hoe goed dit levende erfgoed voelt, smaakt, oogt en ruikt.

Campagnebeelden van immaterieelerfgoedcampagne "Zo goed voelt erfgoed" met foto's van frietkotcultuur, tatoeëren, klokkenluiden en strandbloemen

Zelf aan de slag

Maar... niet iedereen neemt de trein natuurlijk. Daarom hebben we de krachten gebundeld en rekenden we graag op jouw hulp. Jullie hebben massaal posters voor jullie raam gehangen. Zo hebben we samen een veel groter publiek bereikt. En, het leuke was: je kon die poster personaliseren met een foto van jouw erfgoedpraktijk!

Deze gemeenschappen uit onze regio deden alvast mee:

Zo goed voelt erfgoedzo goed voelt erfgoedzo goed voelt erfgoed

zo goed voelt erfgoedzo goed voelt erfgoed