Gepubliceerd op:
7
oktober
2024

En dat op vraag van de buurtbewoners. Want chauffeurs reden er vaak te snel. Via een bevraging onderzochten we welke oplossing de voorkeur had.

Want alleen zo weten wat er leeft bij de buurt. We vroegen welke oplossing hun voorkeur genoot: een trajectcontrole en/of de invoering van een fietsstraat. En wat bleek: voor beide ideeën was er enthousiasme. 

We startten alvast met de invoering van een fietsstraat, in het stukje Landbouwstraat – Uilmolenweg. De straat kreeg een nieuwe laag asfalt. Dit was nodig én zo wordt het voor chauffeurs meteen duidelijk dat ze in een fietszone rijden. Fris de regels van een fietsstraat zeker nog eens op. In de toekomst volgen ook nog signalisatie en verhogingen aan de zijkanten van de rijweg want da’s veiliger. 

We maakten van de gelegenheid ineens gebruik om een voetpad aan te leggen. Hiermee verhogen we de veiligheid. 

Tenslotte onderzoeken we om er ook een trajectcontrole in te voeren.


Krijg elke maand het laatste nieuws in verband met mobiliteit in jouw inbox. Schrijf je in op de nieuwsbrief mobiliteit.