Dienstverlening

De dienstverlening van het burgerzakenloket in het dorpshuis Leest is er voor volgende zaken:

  • Aanvraag identiteitskaart (Belg, C, D, EU+, F+,K,L,M)
  • Aanvraag kids-ID
  • Aanvraag rijbewijs
  • Aanvraag reispaspoort 
  • Verhuis (Belg, C, D, EU+, F+,K,L,M)
  • Eénmalige activatiecode
  • Tijdelijke afwezigheid melden (Belg, C, D, EU+, F+,K,L,M)
  • Aanvraag referentieadres (Belg, C, EU+, F+,K,L,M)
  • Gedeeld verblijf kind (co-ouderschap) 
  • Aanvraag schrapping van adres
  • Aanvraag tegemoetkoming handicap 
  • Pensioen - inkomensgarantie (IGO) 
  • Parkeerkaart personen met handicap
  • Registratie orgaandonatie
  • Registratie laatste wilsbeschikking
  • Slachtvergunning
  • Wilsverklaring euthanasie 
  • Huisvuilzakken
  • Rookmelders
  • Taxicheques
  • Wettigen handtekening
  • Eensluidend verklaringen documenten
  • Reistoelating minderjarigen

Openingsuren

  • Je kan in dorpshuis Leest terecht op dinsdag terecht van 9 tot 12.30u en van 13.30 tot 16.30u.
  • In juli en augustus is het dorpshuis Leest enkel in de voormiddag open van 9 tot 12.30u.

Je kan je afspraak boeken via onze website, via ons gratis nummer 0800 20 800 of aan het onthaal in het Huis van de Mechelaar tijdens de openingsuren.

Vuilniszakken en CO-melders kunnen aangekocht worden zonder afspraak tijdens de openingsuren van het loket.

Afspraak maken

Praktisch

Je kan er enkel met bankcontact betalen. Cash is niet mogelijk.